2. Pascal Smet

56 |
Stad-Brussel

Pascal behartigt al jaren de belangen van de Brusselaar: als gemeenteraadslid, Brussels minister en parlementslid.

“Brussel heeft meer daadkracht nodig. Integriteit en visie. De afgelopen 20 jaar heb ik vooral ingezet op de publieke ruimte, bijvoorbeeld op veilig fietsen. Maar er is nog zoveel meer te doen om te komen tot de meest leefbare stad van Europa.”

Internationaal én lokaal

Brussel is veel meer dan de stad van de pendelaars, of de toeristen. Brussel is een échte stad waar mensen leven, werken en uitgaan. Internationaal en lokaal tegelijkertijd. Perfectly imperfect. Brussel is hét uithangbord voor België. Maar dat Brussel heeft een nieuw pact nodig dat alle mogelijkheden van Brussel ten volle uitspeelt.

Pact voor Brussel

Brussel heeft minder structuren nodig, minder politici, maar vooral meer ambitie en daadkracht. Minder structuren opdat we zouden weten wie juist voor wat verantwoordelijk is, zodat problemen efficiënter worden aangepakt en het bestuur goedkoper wordt. 1 stad, 1 OCMW en 1 politiezone voor meer solidariteit en gelijke behandeling tussen de Brusselaars. En tot slot meer daadkracht, omdat alles te lang duurt en problemen te lang blijven aanslepen.